Hadži Milentijeva 85, Beograd Ponedeljak - Sreda - Petak 12:30-20:30 | Utorak - Ćetvrtak 8:30-16:30 +381 65 30 47 208 | +381 64 12 39 694

Blog

Namirnice koje pozitivno utiču na zdravlje zuba

Namirnice koje pozitivno utiču na zdravlje zuba

Namirnice koje pozitivno utiču na zdravlje zuba podariće vam blistavi osmeh do duboke starosti.

Zubi su ogledalo vašeg zdravlja, što znači da vaše životne navike igraju presudnu ulogu za zubni niz. Osim opasnosti od karijesa, problema sa desnima i oboljenja jezika, briga za oralno zdravlje, indirektno utiče na celokupni organizam. Tako, na primer, navike u ishrani mogu biti uzročnici malformacija usta i zuba. Dok gubitak funkcije zuba dovodi do poremećaja u radu gastrointestinalnog trakta. Svakako, ne treba zaboraviti da nelečeni karijes i parodontopatija dovode do bolesti srca, bubrega, zglobova…

Pored redovnih kontrola i pravilne oralne higijene, zubari naglašavaju da i hrana koju jedemo doprinosi zdravlju zuba. Naime, u usnoj duplji živi preko 800 različitih bakterija. Većina njih su dobre, tj. čuvaju zdravlje zuba. Ipak, ako unesemo hranu koja pogoduje ubrzanom razvoju bakterije nastaju brojni problemi sa zubima.

Da biste sačuvali lep osmeh Lumident Studio – stomatološka ordinacija u centru Beograda vam otkriva namirnice koje pozitivno utiču na zdravlje zuba.

Sir, mleko i jogurt

Sir je iz više razloga jedna od najboljih namirnica za zdrave zube. Pre svega, ima malo šećera, a visok nivo kalcijuma koji čuva gustinu kostiju. Takođe, sadrži kazein, protein koji je posebno važan za zubnu gleđ. U siru se nalazi i visok procenat fosfata, oni pomažu u uspostavljanju ravnoteže nivoa pH vrednosti u ustima.

Namirnice koje pozitivno utiču na zdravlje zuba

Drugi veliki razlog zbog kog sir treba da se nađe na vašem meniju leži u činjenici da se njegovim žvakanjem podstiče lučenje pljuvačke, pa je omogućeno samoprečišćavanje zuba i usne duplje.

Mleko, poput sira, snižava nivo kiseline u ustima, što pomaže u borbi protiv propadanja zuba. Dok je jogurt izvor kalcijuma i probiotika, koji vas štite od karijesa, bolesti desni, pa i lošeg zadaha.

Celer, šargarepa i zeleno povrće

Mnoge vrste povrća spadaju u namirnice koje pozitivno utiču na zdravlje zuba. Celer, šargarepa, kelj i drugo hrskavo povrće predstavlja prirodne prečišćivače, koji otklanjaju bakterije iz usne duplje. Ujedno, šargarepa sadrži puno vitamina C, kalcijuma i karotena koji imaju blagotvorni efekat na zube.

Namirnice koje pozitivno utiču na zdravlje zuba

Vitamin A je neophodan za formiranje zubne gleđi, a možete ga pronaći u bundevi, mladom krompiru i brokoliju. Zeleno povrće obiluje kalcijumom, folnom kiselinom i drugim važnim mineralima koji štite zube i desni.

Koje je voće dobro za zube?

Konzumiranje jabuka i drugog tvrdog vlaknastog voća neutrališe kiselinu koja vam je preostala u ustima. Istovremeno, njihovim žvakanjem stimulišu se desni i povećava lučenje pljuvačke. Na taj način dodatno se smanjuju broj bakterije koje izazivaju probleme.

Namirnice koje pozitivno utiču na zdravlje zuba

Citrusno voće, posebno kivi i limun, zatim nar i jagode, sadrže visoku koncentraciju C vitamina, koji učestvuje u sintezi kolagenih vlakana. Kolagena vlakna su neophodna za zdravlje desni, odnosno širenje samog korena zuba u alveoli vilične kosti.

Vitamin C ne samo da pomaže u očuvanju zdravlja desni i zuba, već i otklanja štetni efekat kafe i vina, pa smanjuje opasnost od pojave oralnih bolesti.

Konzumiranjem citrusnog voća trenutno pada Ph vrednost u usnoj duplji, tj. javlja se kisela sredina koja pogoduje razvoju karijesa ili eroziji zubne gleđi. Upravo zato je važno da se sačeka sa pranjem zuba minimum pola sata kako bi pljuvačka regulisala Ph vrednost u usnoj duplji ili mi sami možemo izmućkati i isprati usta sa malo obične vode.

Treba napomenuti da kafa, pored toga što stvara pigmentacije i prebojenost ima sa druge strane i kariostatički efekat.

 

Namirnice životinjskog porekla koje pozitivno utiču na zdravlje zuba

Svi znamo koliki značaj ima kalcijum za zdravlje zuba. Međutim, vaše telo ne može da apsorbuje kalcijum bez dovoljne količine vitamina D. Zato je važno da se u ishrani nađe masna riba, kao što je losos, koja je bogata ovim vitaminom. Dok konzumiranje govedine, piletine, ćuretine i jaja obezbediće potrebni nivo fosfora koji sprečava eroziju zuba i pojavu brojnih dentalnih oboljenja.

S obzirom da je krizni period za nama, pravi je trenutak da posetite stomatološku ordinaciju Lumident Studio. Naš tim vrhunskih specijalista parodontologije i oralne medicine, specijalista oralne hirurgije, specijalista dečije i preventivne stomatologije pomoći će vam da u svakom trenutku imate osmeh o kom ste oduvek sanjali.

 

 

Posted Comments
  • Zašto su zubi osetljivi na toplo i hladno || LUMIDENT STUDIO
    Zašto su zubi osetljivi na toplo i hladno || LUMIDENT STUDIO
    […] je neprijatan, te nije redak slučaj da pacijenti izbegavaju konzimiranje hrane, uključujući i namirnice koje pozitivno utiču na zdravlje zuba. Takođe, počinju neredovno da peru zube, što ostavlja posledice na oralno […]
    reply

Comments are closed.